Det är inte lätt 😀

Igår var jag sugen på korvstroganoff. Googlade runt för att hitta inspiration till någon ny smaksättning eller knorr och hittade min grund på vegokak.se. 

Massor av peppar, citron och persilja och det blev så gott. 

Som ni vet försöker jag tänka mer lokalproducerat. Sojakorv är svårt att byta ut. Ska fundera på den vidare. Lök hittades, det blev havregrädde av svensk havre. Tomatpuré gick inte att hitta. Inte citron heller så där blev det eko.  Sen kom jag hem och insåg att jag varit rejält blåögd. Både linfröoljan och rapsoljan som står hemma i hyllan är producerade i sydeuropeiska länder. Varför då undrar man då😒. På min lokala icabutik fanns svenska tomater. Känns inte det lite väl tidigt? De lät jag bli då jag känner på mig att de säkert blivit rejält piskade för att växa snabbt i växthus. Jaja, tänket och medvetenheten finns iaf. Vill ni ha receptet på stroganoffen så kika här: https://vegokak.se/2016/04/05/augusts-skitgoda-vegetariska-korvstroganoff/ 

Nu hem till kvällens medköpta färdiga plock. Ooorkar inte alltid 😀

Lämna en kommentar